تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2024-07-28

نرخ کلیک چیست؟ فرمول محاسبه + راهکارهای افزایش CTR جی ادز

ویژگی‌هایی که باید برای انتخاب مخاطب هدف درنظر بگیرید در فرست زیر آمده است. اینستاگرام در سال‌های اخیر ویژگی‌های خود در تجارت الکترونیک را بهبود بخشیده است، چراکه پست‌های فروشگاهی در ماه ۱۳۰ میلیون بار کلیک می‌خورند. با استفاده از ویژگی‌های فروشگاهی اینستاگرام، کاربران بدون این‌که از اینستاگرام خارج شوند، محصولات را بررسی می‌کنند و می‌خرند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید عکس‌های متنوعی از محصول به کاربر نمایش داده می‌شود و دکمه فراخوانی به اقدام با عنوان «اطلاعات بیشتر» کاربر را به صفحه اطلاعات محصول و خرید هدایت می‌کند.

نحوۀ افزایش CTR بستگی به شبکۀ اجتماعی‌ای دارد که می‌خواهید CTR را در آن افزایش دهید. توجه داشته باشید که در برخی موارد، CTR بالا همیشه با نرخ تبدیل مطابقت ندارد؛ بنابراین مهم است که KPI (شاخص کلیدی عملکرد) خود را تعریف کنید. IGTV یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است که به شما امکان به اشتراک‌گذاری ویدئوهای دارای طول بیش از یک دقیقه را می‌دهد. ویدئوهای IGTV که از طریق موبایل به اشتراک گذاشته می‌شوند، حداکثر می‌توانند ۱۵ دقیقه باشند اما اگر از یک کامپیوتر برای به اشتراک‌گذاری ویدئویی در IGTV استفاده کنید، طول ویدیو می‌تواند تا یک ساعت هم برسد.

تحلیل نتایج پس از اجرای تبلیغ، از اساسی‌ترین مراحل بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام است. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف تبلیغات خود را شناسایی کرده و برای تبلیغات بعدی تصمیمات دقیق‌تری بگیرید. معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و میزان تعامل مخاطبان باید به‌طور دقیق پیگیری شوند تا تبلیغات شما به بهترین شکل بهینه شود. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسب‌وکارتان، ترکیبی از روش‌های افزایش نرخ کلیک که نیازهای‌تان را برآورده می‌سازند، در بازاریابی پیاده‌سازی کنید.

هدف‌گذاری درست نه تنها هزینه‌های تبلیغات شما را کاهش می‌دهد بلکه باعث می‌شود تبلیغات شما به افرادی نمایش داده شود که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند. به‌جای گفتن «اینجا کلیک کنید»، بگویید «اکنون کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید! این به مخاطب شما می‌گوید که اگر روی دکمه کلیک کند، کتاب الکترونیکی را دانلود خواهد کرد. این پیام خاص و دقیق است و به مخاطبان ‌کمک می‌کند تا بدانند چه چیزی دریافت می‌کنند. به‌علاوه، اگر در حال تبلیغ روی موضوع مورد‌نظر خود هستید، دستیابی به نرخ کلیک بالا به این معناست که بیشترین تعداد ممکن از افراد را به‌سمت پیشنهاد خود سوق می‌دهید. Ctr برابر نسبت تعداد کل کلیک‌ها بر روی بنر نمایشی به کل بازدیدهای آن ضربدر عدد 100 است به عنوان مثال نرخ کلیک برای یک آگهی که به ازای 2000 بازدید، 100 کلیک داشته است برابر با 5 درصد است.

با بهبود کلی کمپین تبلیغاتی خود، CTR خود را بهبود می‌بخشید که به تبدیل بیشتر منجر می‌شود. مخاطبان شما قبلاً اولین قدم را برای بازکردن ایمیل برداشته‌اند، بنابراین اکنون باید آن‌ها را با اطلاعات داخل ایمیل خود خیره کنید. ایمیل قوی باعث می‌شود که آن‌ها روی لینک‌هایی که بیشتر مربوط به آن‌هاست کلیک کنند. از کلمات کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن محتوای مشابه محتوای شما استفاده می‌کنند، در تیتر خود استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner برای یافتن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

این کار را خیلی راحت می‌توان از طریق استوری انجام داد، یعنی اینکه لینکی را در پیج نمایش‌دهنده تبلیغ قرار داد تا کاربر با کشیدن صفحه به طرف بالا، وارد صفحه مورد نظر شود. اگر شما نیز وب‌سایت دارید و سعی می‌کنید کاربر را به وب‌سایت‌تان هدایت کنید، باید یک لندینگ پیج مناسبی را طراحی کنید. اما نکته مهم‌تر این است که لندینگ پیج شما یا حتی صفحات معمولی وب‌سایت شما، باید در اصطلاح واکنش‌گرا باشد. مثلاً یک ویدیویی را ساخته‌اند و در مورد یک محصولی صحبت می‌کنند، اما پس از گذشت چندماه، هنوز هم برای تبلیغات خود از این ویدیو استفاده می‌کنند.

تبلیغات کلیکی در اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

برای تبلیغات اکسپلور نیازی نیست تا ویدیو یا بنر ویژه‌ای تولید کنید و می‌توانید از یکی از پست‌های پرطرفدار خود بهره بگیرید. به میانگین CTR برای صنعت خود نگاه کنید و سپس تصمیم بگیرید که کم است یا خیر. در‌حالی‌که بازاری مانند خودرو دارای نرخ کلیک میانگین ۴% است، بخش فناوری فقط ۲.۰۹% را مدیریت می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیام‌های خود را مطابق با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید و به غلبه بر مخالفت‌های آن‌ها و ایجاد تبدیل‌های واقعی کمک کنید. هنگام تلاش برای افزایش CTR در کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

    {
  • برای شروع تبلیغات PPC در گوگل، نیاز دارید ابتدا یک حساب کاربری در گوگل ادز ایجاد کنید.
  • |}{
  • در این روش، صاحبان پیج‌ها با استفاده از اکانت اصلی یا اکانت‌های دیگر، به ارسال خودکار پیام، به دایرکت کاربران از طریق ربات‌ها اقدام می‌کنند.
  • |}
  • شاید بتوان گفت که بهترین نحوه تبلیغ در اینستاگرام، گذاشتن پست‌های تبلیغاتی در فید اینستاگرام است.
  • برای مثال، گوگل‌ادز کمتر از 150کیلوبایت را پیشنهاد می‌کند و معمولاً ادمین‌ها برای بنرهای سایت از 100 کیلوبایت و پایین‌تر صحبت می‌کنند.
  • {
  • در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” به‌نظر می‌رسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند.
  • |}
  • اگر شما یک هویت بصری خاص برای خود دارید که مخاطبان شما به خوبی با آن آشنا هستند، همیشه از آن در استوری‌های خود استفاده کنید.

اینستاگرام چندین فرمت تبلیغاتی از جمله تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، آگهی چند اسلایدی و استوری ارائه می‌دهد. در نظر بگیرید که کدام قالب با اهداف کمپین شما و ترجیحات مخاطبان هدف شما هماهنگی بیشتری دارد. مدیریت حرفه‌ای یک کمپین تبلیغاتی شامل نظارت مستمر, بهینه‌سازی و پاسخگویی به تغییرات در رفتار مخاطبان است.

CTR یا نرخ کلیک، یک محاسبه بسیار ساده است که نشان می‌دهد چند نفر بر روی یک تبلیغ کلیک کرده‌اند. به عبارتی دیگر تعداد کلیک‌ها تقسیم بر تعداد دفعات نمایش آگهی یا همان نمایش‌ها، نرخ کلیک را مشخص می­‌کند. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از منابع مالی، می‌تونین تبلیغات مؤثری رو در اینستاگرام اجرا کنین. با دانستن نرخ کلیک و افزایش آن، می‌توانید ترافیک بیشتری را روانهٔ سایت‌تان کنید و احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را بالا ببرید.

همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضرب‌المثل‌ها و بازی با کلمات بپردازید تا آن‌ها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. من سعی کردم خیلی کامل، بحث تبلیغات اینستاگرامی را برای شما باز کنم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید. اگر در این زمینه تخصص ندارید، حتماً از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

هزینه تبلیغات کلیکی در توییتر

برای اینکه ویدئوی شما در IGTV قابل جستجو باشد، از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در دسکریپشن IGTVهای تبلیغاتی خود استفاده کنید. اگر بتوانید با افراد مطرح یا اینفلوئنسرها در حوزه‌ی فعالیت خود مصاحبه کرده و آن را در IGTV به اشتراک بگذارید، تأثیر زیادی روی مخاطبان خود در اینستاگرام خواهید داشت. با اینکه استقبال چندانی از IGTV نشد اما این نوع محتوای اینستاگرامی هنوز هم قابلیت استفاده در تبلیغات را دارد.

ربات‌های موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل، به رفتار مخاطبان هنگام مراجعه به محتواهای شما توجه زیادی دارند. بنابراین حتما سایتی را برای درج آگهی تبلیغاتی خود انتخاب کنید که مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌و‌کار شما باشد. زیرا احتمال این که کاربران آن سایت، مخاطبین هدف تبلیغات شما باشند بسیار بیشتر است. سومین نکته مهم در بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام، توجه ویژه به متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) است.

بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرم‌های مختلف بیشتر می‌شود. کال تو اکشن شما باید مخاطب را به کاری جذاب و فرصتی ارزشمند دعوت کرده و او را وادار به کلیک کند. این عدد بسته به حوزه کسب و کار و همچنین پلتفرم تبلیغ (گوگل، مایکروسافت، متا و…) متفاوت است.

با استفاده از رنگ‌های متضاد و پررنگ و عباراتی مثل «تعداد محدود»، «همین‌الان» یا «فقط تا پایان هفته» حس فوریت به مخاطب القا می‌کنیم. ترس ازدست‌دادن، یکی از ترفندهای کاربردی فروش است که کاربر را به‌سمت اقدام هل می‌دهد. طرح‌ها و تصاویر شلوغ و درهم‌برهم حواس‌ را پرت می‌کنند و تمرکز افراد را از بین می‌برند؛ پس تا می‌توانیم آن‌ها را ساده نگه داریم. در این صورت، بیننده در یک نگاه متوجه موضوع و پیام می‌شود و ثانیه‌ها را از دست نمی‌دهیم. در حالی که CTR نشان می‌دهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چند تا از این کلیک‌ها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. برای بهینه‌سازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژه‌های ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگی‌های محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید.

اگر شما هم می‌خواهید دسترسی هدفمندتری به ترافیک داشته باشید و نتایج مثبتی در تبلیغات آنلاین خود مشاهده کنید، با ما همراه باشید. خوشبختانه، همان‌طور که در فهرست زیر مشاهده می‌کنید، اهداف از قبل مشخص شده‌اند. تبلیغات اینستاگرام را می‌توان از طریق «Ad Manager» فیس‌بوک پیکربندی کرد. علاوه بر این گزینه‌هایی برای تبلیغ مستقیم پیج در اینستاگرام وجود دارد. «Ad Manager» برای تبلیغ‌کنندگان پیشرفته‌تر و کمپین‌های بزرگ‌تر مناسب است.

درواقع، شرکت نوتلا توانست با برندسازی خود، کلمات کلیدی را که مردم به دنبال آن بودند، تبدیل به برند خود کند. در این مسیر، باید صبوری به خرج دهید و به برندینگ ادامه دهید تا بتوانید چنین جایگاهی را در گوگل به دست آورید. مثلاً ستاره‌های زرد رنگی که به‌صورت سیستم امتیازدهی به سایت شما، در زیر عنوان ظاهر می‌شود، در کلیک کاربر موثر است.

تغییرات را پیاده‌سازی کنید، نتایج را آزمایش کنید و آزمایش خود را آن‌قدر ادامه دهید تا به چیزی که می‌خواهید برسید. نرخ کلیک در تبلیغات یکی از شاخص‌هایاصلی میزان مؤثر بودن کمپین است که می‌تواند بهصورت تعداد کل کلیک‌های انجام‌شده بر روی یک تبلیغ درمقایسه با تعداد کل دفعات نمایش تبلیغ، تعریف شود. نرخ کلیک نسبت بین کلیک‌ها وبازدید‌ها است که به شکل درصد محاسبه‌ می‌شود. یکی دیگر از راه‌های متفاوت‌بودن، درمان کوری بنری و درنتیجه افزایش کلیک بنر تبلیغاتی، افزودن حرکت و تعامل با محتواست.

{

سایت های تبلیغات کلیکی

|}

به دلیل این امکانات متعدد و البته ماندگاری همیشگی پست‌های اینستاگرام در فید حساب کاربری، پست گذاشتن در این شبکه‌ی اجتماعی، بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام است. برای اینکه تمامی مخاطبان هدف بتوانند ویدئوی تبلیغاتی شما در IGTV را ببینند، لینک آن را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل کانال‌های تلگرامی، فیسبوک و … به اشتراک بگذارید. هایلایت کردن استوری اینستاگرام به شما امکان ایجاد یک آرشیو از مهم‌ترین استوری‌هایتان را می‌دهد. به علاوه، این آرشیو یکی از اولین چیزهایی است که مخاطبان شما پس از ورود به صفحه‌ی اصلی حساب کاربری شما، خواهند دید.

نرخ کلیک نشان می‌دهد که چند درصد از کاربران تصمیم گرفته‌اند بلافاصله پس از دیدن لینک، روی آن کلیک کنند. شناسایی دقیق مخاطبان هدف یکی از عوامل کلیدی برای بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام به شمار می‌آید. وقتی تبلیغ شما به افرادی که واقعاً به محصولات یا خدماتتان علاقه‌مند هستند نمایش داده شود، شانس تبدیل آن‌ها به مشتری به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. اینستاگرام با ارائه ابزارهای پیشرفته هدف‌گذاری، این امکان را برای شما فراهم کرده تا تبلیغاتتان به گروه‌های خاصی از افراد با ویژگی‌های منحصربه‌فرد نمایش داده شود.

افزایش نرخ تبدیل مشتریان از بالقوه به بالفعل هم از دیگر اهداف اصلی تبلیغات موثر در اینستاگرام به شمار می‌رود. یکی از بزرگترین اشتباهات پیج‌های اینستاگرامی تازه‌کار، پست گذاشتن در رابطه با موضوعات مختلف است. مخاطبان شما به یک دلیل و تنها یک دلیل شما را فالو می‌کنند و آن، دریافت اطلاعات در رابطه با کسب‌وکار محصولات شما است.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

هرچقدر تعداد بیشتری از افراد روی لینک موجود در استوری کلیک کرده باشند و از سایت شما خرید کرده باشند، کمپین موفق‌تری خواهید داشت. اگر مردم به کسب‌و‌کار شما علاقه‌مند باشند، روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند. مهم است که یک نسخۀ تبلیغاتی قوی ایجاد کنید تا مشتریان را به کلیک روی تبلیغ خود تشویق کنید.

کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسب‌وکار خواهد شد. CTA به مخاطب اعلام می‌کند که دقیقاً از او چه می‌خواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت می‌کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد.

در ادامه، به بررسی انواع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژی‌های موفق، ابزارهای بهینه‌سازی و روش‌های افزایش بازدهی تبلیغات می‌پردازیم. به این ترتیب، اگر به دنبال افزایش فروش، جذب مخاطبان بیشتر و ساختن یک برند قوی در فضای دیجیتال هستید، تبلیغات در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای شماست. برای بازاریابی ایمیلی، می‌توانید کمپین خود را با تقسیم‌بندی مخاطبان خود بهینه کنید. با تقسیم‌بندی آن‌ها، اطمینان حاصل می‌کنید که محتوای مرتبط با خود را دریافت می‌کنند.

با بهبود این موارد، ORGANIC CTR (نرخ کلیک طبیعی) هم افزایش پیدا می‌کند و ترافیک بیشتری روانهٔ سایت شما می‌شود. چند درصد افرادی که تبلیغ شما برای آن‌ها نمایش داده شده یا سایت شما را در سرپ گوگل (SERP) دیده‌اند، روی آن کلیک کرده‌اند. کاربر نتایج صفحه را می‌بیند و روی یکی از لینک‌ها (معمولاً یکی از همان چند لینک اول) کلیک می‌کند. عناوین و توضیحات، اندازه خلاقه‌ها و ظاهر کلی تبلیغات خود را بررسی کنید. اگر نمی‌خواهید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید، تبلیغات شما باید به همان اندازه که در دسکتاپ (صفحه نمایش کامپیوتر) موجود هستند، در تلفن همراه نیز قابل دسترسی و جذاب باشند.

البته، بیشتر افراد برنامه پیش‌فرض را انتخاب می‌کنند و گاهی نیز افراد، تبلیغ را در مرورگر باز می‌کنند. قرار دادن آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در فوتر ایمیل، روشی مناسب برای تبلیغ آن‌ها است. البته این کار تبلیغ پیج اینستاگرام به حساب نمی‌آید اما به کاربران دسترسی بیشتری به پروفایل اینستاگرام شما می‌دهد.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
وب سایت منبع