چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2022-09-27
بازاریابی اینترنتی چیست؟ راهنمای جامع بازاریابی آنلاین برای کسبوکارها
در این مقاله، به بررسی 10 فایده تبلیغات پرداختیم و دیدیم که تبلیغات چگونه میتواند به رشد و موفقیت کسبوکارها کمک کند. از افزایش آگاهی از برند تا افزایش فروش با تبلیغات و بهبود روابط با مشتریان، تبلیغات نقش مهمی در توسعه کسبوکارها ایفا میکند. با بهرهگیری از تبلیغات اینترنتی و تبلیغات در فضای مجازی، میتوانید بهطور مؤثر بازار خود را گسترش داده و با استفاده از استراتژیهای هوشمندانه، به اهداف تجاری خود دست یابید. یکی از فواید تبلیغات این است که به شما کمک میکند تا نام برند خود را به مخاطبان گستردهتری معرفی کنید. تبلیغات آنلاین به شما این امکان را میدهد تا در فضای مجازی بهسرعت شناخته شوید. برندهایی که به طور منظم تبلیغات میکنند، بهسرعت در ذهن مشتریان جا میافتند.
زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند. ابزارهای تحلیل و گزارشگیری در بازاریابی اینترنتی، امکان رصد دقیق وضعیت کسبوکار را در اختیار شما قرار میدهد. در مقابل، بازاریابی اینترنتی مقرونبهصرفهتر است، دسترسی جهانی دارد و امکان اندازهگیری دقیق نتایج را فراهم میکند. مثلاً اون تبلیغاتی رو دیدین که انگار طرف داره بهتون نگاه میکنه؟ این نگاه مستقیم حس ارتباط نزدیکتری میده و تأثیر بیشتری روی شما داره. وقتی میخوای یه تبلیغ جذاب بسازی، میتونی از اصول طراحی استفاده کنی تا نقطه تمرکزهایی ایجاد کنی که اول از همه چشم مخاطب رو جذب کنن، مثل یه تصویر خاص یا تیتر بولد. وقتی تو تبلیغاتت از دادهها و آمار دقیق استفاده میکنی، پیام تبلیغاتیت با یه جرعه اعتبار همراه میشه که میتونه اعتماد مخاطب رو جلب کنه.
تشویق به رفتار خرید فوری:
آتلیهها در شیراز خدمات متنوعی از عکاسی پرتره و خانوادگی تا عکاسی صنعتی ارائه میدهند و میتوانند با توجه به بودجه و نیازهای مشتریان، بهترین انتخابها را فراهم کنند. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود.
شما میتوانید مزایای خود را در شعار تبلیغاتی یا مرکز توجه تبلیغ بهعنوان کلمات جداگانه یا حتی بهصورت پاراگراف فهرست کنید. با استفاده از این روشهای آزمودهشده و واقعی در دنیای تبلیغات، تجارتی ایجاد میکنید که مشتریانش را جذب میکند، گروه دنبالکنندههای خود را ایجاد کرده و درآمد دارد. حال این سؤال پیش میآید که یک کسبوکار چگونه تبلیغ خود را منتشر میکند تا سودآور باشد. برای رسیدن به جواب این سؤال بهتر است اول با انواع رسانههای تبلیغاتی آشنا شوید. تبلیغ محصول، خدمات یا برند درواقع بهمنظور جلب توجه، تعامل و فروش انجام میشود. واژۀ تبلیغات (Advertising) که بهاختصار Ad گفته میشود، بهمعنی «رو به کسی (کسی را مدنظرقراردادن)» است.
- از ویدیوها برای معرفی محصولات، آموزش نحوۀ استفاده از خدمات یا به اشتراکگذاری تجربیات مشتریان استفاده کنید. {
- بنابراین، عناصر اصلی استراتژی تبلیغات باید به گونهای ترکیب شوند که به پیام اجازه دهد تا مشتری هدف را پوشش دهد و فرصت کافی برای این مصرفکننده فراهم کند تا با پیام تبلیغاتی آشنا شود. |}
- این مورد یکی از وظایف اصلی مشاورین حوزه تبلیغات است؛ اونها با آنالیز رفتار مشتریان و بازار به نتایج ارزشمندی دست میابند.
- در مجموع میتوان گفت تأثیر تبلیغات در بازاریابی فراتر از اطلاعرسانی است. {
- برای مثال، تبلیغات کریسمس جان لوئیس تو انگلستان هر سال بهعنوان یه سنت شناخته شده و مردم منتظرن ببینن این بار چه داستان یا زاویه خلاقانهای رو به نمایش میذاره. |}{
- مغازه داری در یک کوچه خلوت و دور افتاده از خیابان های اصلی و جمعیت عظیم فعالیت میکرد. |}
واقعیت این است که نمیتوان در یک بخش ۳۰۰ کلمهای دربارهٔ این مسئله صحبت کنیم که چطور میتوان از تبلیغات کلیکی یکتانت نتیجه گرفت. برای حل این مشکل، ما مقالههای مختلفی آماده کردیم و دربارهٔ هر عنصر تاثیرگذار در انواع تبلیغات تاثیرگذار کسبوکار صحبت کردیم. در صورتی که نمیتوانید محتوای تبلیغاتی را خودتان آماده کنید، همکاری با نیروهای متخصص بهصورت پروژهای گزینهٔ ارزانتری از استخدام تماموقت آنهاست. در مقالهٔ «مدل بازاریابی STP چیست (پیشنهاد جذاب کاتلر!)»، دربارهٔ جایگاهیابی مفصل صحبت کردیم. استراتژی جایگاهیابی شماست که مشخص میکند چه تفاوتی با رقبا دارید و قرار است چگونه در ذهن مشتریان جا خوش کنید.
این یکی دیگر از فواید تبلیغ به شمار میرود تا در زمان خرید کاربر، اولین نام در ذهن او باشید. در صورتی که آگهی خود را به خوبی طراحی کنید، این شانس را خواهید داشت تا رقبای خود را کنار بزنید. یک داستان و سناریوی جذاب تبلیغاتی باعث میشود برای مشتریان، تصویری بزرگتر از یک برند یا شرکت از خودتان بسازید.
صاحب اغذیه فروشی بعد از مدتی متوجه شد که باید برای به فروش رسیدن غذاهایش دست به تبلیغات بزند، اما برای این کار دیر شده بود. زمانی فهمید چرا باید تبلیغ کند که کار از کار گذشته بود و بودجه ای برای انجام این کار نداشت؛ چون درآمدی از کسب و کارش حاصل نشده بود. ترافیک مداوم اولین قدم برای افزایش فروش و گسترش تعداد خریداران شما است. به ازای هر 100 خریدی که خریداران داشتند، حداقل 30 خرید “غیرقابل پیش بینی” انجام میشود. این مورد هم درمورد تبلیغات آنلاین صدق میکند و هم تبلیغات آفلاینی که مثلا برای مغازهتان انجام میدهید.
خیلی از کسبوکارهای کوچک، کمپینهای تبلیغاتی هدفمندی ندارند؛ در حالی که مشخص کردن مخاطب هدف یکی از مراحل اولیهی تبلیغات آنلاین است. در حقیقت، باید بر مبنای دادههایی که جمع میکنید، بتوانید مخاطب هدف را بهخوبی شناسایی کنید. با داشتن این اطلاعات و چیزهایی که از مشتریان فعلی خود میدانید، میتوانید با تبلیغات خوب، افرادی را که خصوصیات مشابهی با آنها دارند نیز مخاطب قرار دهید و بدین شکل مشتریان بیشتری جمع کنید. مهم نیست تبلیغات شما آنلاین باشد یا نه؛ فقط باید اطمینان داشته باشید که متن و تصاویر تبلیغاتی، بازتابی از مشتریانی باشند که میخواهید با آنها کار کنید.
استفاده از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند گوگل به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی کاربران ظاهر شوند. به جای استفاده از روشهای مرسوم، برای تبلیغات آفلاین، عطرتان را روی کارتهای ورودی یک رویداد بزرگ اسپری میکنید؛ مهمانها با هر بار لمس کارت، رایحه را حس میکنند. حالا، برای تبلیغات آنلاین، همان لحظه عکسهای واقعی از واکنش مخاطبان به بوی عطر را در شبکههای اجتماعی منتشر میکنید. تبلیغات موثر، با ارائه اطلاعات صحیح و مفید، باعث افزایش اعتماد مشتریان به برند شده و ارزش بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد میکند.
پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین به شرکتها این امکان را میدهند که بهطور مستقیم با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنند. استفاده از تکنیکهایی مانند تخفیفهای محدود، پیامهای ترغیبی و یا تبلیغات خلاقانه میتواند مشتریان را به اقدام سریع و خرید لحظهای تشویق کند. تعامل مؤثر با مشتریان و ایجاد اعتماد در آنان یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات است. مجموعه پارس ادوردز (پارتنر رسمی گوگل) از جوانانی خلاق و با دانش روز تشکیل شده است که تمام تلاش خود را برای بهترین نتایج تبلیغات گوگل مشتریان به کار میگیرد.
انگار یکی از دوستان مورد اعتمادتون محصول رو تایید کنه، که باعث میشه برندتون واقعیتر و صمیمیتر به نظر برسه. داستانسرایی تو تبلیغات یعنی ایجاد یه روایت جذاب که با احساسات مخاطب همجهت بشه و برندت رو بهیادماندنی کنه. این فقط فروش محصول نیست؛ بلکه به اشتراک گذاشتن داستانی از ارزشها و هدفهای برندته. تکنیکهای تبلیغاتی همون روشهاییه که باعث میشه مردم به تبلیغات توجه کنن.
میتوانید لینکهای اختصاصی برای اینفلوئنسرها بسازید تا آنها در طول سال، محصول شما را بفروشند و پورسانت بگیرند. برای جذب مشتری، میتوانید در سایت شیپور، آگهی رایگان ثبت کنید تا اگر کسی به لولهکشی ساختمان نیاز داشت، با شما تماس بگیرد. ایمیل های تبلیغاتی باید عنوانی جذاب و یک کالتواکشن (CTA) واضح داشته باشند که از خواننده بخواهد عمل مشخصی را انجام دهد؛ مثلاً خرید محصول. برای مثال، کسی که «خرید کفش مردانه» یا «دوره آنلاین زبان ترکی» را در گوگل جستوجو میکند، بهدنبال خواندن مقاله نیست. در این روش، مخاطبان را بر اساس ویژگیهای مختلف مثل رفتاری که تا حالا در وب داشته است، موقعیت مکانی او یا جنسیت دستهبندی میکنید. به همین خاطر هم قرار است ۱۲ روش تبلیغات موثر در فروش را در این مقاله با شما در میان بگذاریم.
باید برای تاثیرگذاری در خریداران در طی چرخه خرید، تبلیغ کنید
ایده های تبلیغاتی مختلف، به این شرکت در بین المللی شدن اعتبار آن کمک بسزایی داشته اند. کمپین چریکی مک دونالد مربوط به خط های عبور و مرور عابران پیاده است که به شکل طنز آنها را شبیه به سیب زمینی های سرخ کرده خود درآورده است. کمپین های تبلیغاتی میتوانند به طور چشم گیری تعداد مشتریان را افزایش دهند.
به علاوه، از آخرین روشها و تکنیکهای تبلیغاتی استفاده کرده و به روزرسانیهای لازم را در تبلیغات خود اعمال کنید. تبلیغات همچنین به ایجاد ارتباط عمیقتر با مشتریان کمک میکند و به کسبوکارها این امکان را میدهد تا نیازها و خواستههای مشتریان را بهتر درک کرده و محصولات خود را متناسب با آنها طراحی کنند. علاوهبراین، تبلیغات میتواند به افزایش فروش و درآمد کسبوکار منجر شود و در نهایت به رشد و توسعه پایدار آن کمک کند. در دنیای پر از رقابت عصر جدید، برای موفقیت در تجارت و کسب و کارها، باید به بهترین روش تبلیغات دست پیدا کرد.
شعار تبلیغاتی نایک، یکی از الهامبخشترین شعارهای تبلیغاتی در تاریخ است. جالب اینجاست که بسیاری از این افراد، قهرمانان شخصی استیو جابز بودند و به خوبی روحیه جسورانه و نوآورانه او را منعکس میکردند. در این مقاله، از کاتلر برای تعریف بازاریابی و مفاهیم اصلی آن کمک گرفتهایم. و در آخر، برای اینکه به شما کمک کنیم بیشترین بازدهی را با سرمایهای که دارید، رقم بزنید، دورهٔ رایگان «آموزش مقدماتی اجرای کمپین در یکتانت» را آماده کردیم تا با خیال راحت تبلیغ کنید و نتیجه بگیرید. اگر میخواهید بهطور کامل با شاخصها و متریکهای تبلیغات کلیکی آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «متریکها و شاخصهای تحلیل تبلیغات کلیکی» را مطالعه کنید.
برای اطمینان از موفقیت تبلیغات، باید نتایج کمپین را بهصورت دقیق اندازهگیری و تحلیل کنیم. ابزارهای مختلفی برای اندازهگیری نتایج تبلیغات وجود دارد، ازجمله تحلیل وبسایت، نظرسنجی از مشتریان و استفاده از نرمافزارهای تحلیل داده. پیام باید بهطور واضح و مختصر مزایای محصول یا خدمت را بیان کند و بهگونهای طراحی شود که با نیازها و خواستههای مخاطب همخوانی داشته باشد.
رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. هدف اصلی پستهای تبلیغات همسان آگاهیبخشی یا سرگرم کردن مخاطبان است اما در آنها محصولات یا خدمات برندها نیز معرفی میشوند. مارکترها با طراحی استراتژی «بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ» (Remarketing) تبلیغاتی را بر اساس بازدیدها یا فعالیتهای قبلی کاربران در وبسایت به آنها نشان میدهند. این شکل از بازاریابی، افرادی را هدفگذاری میکند که پیشتر به طریقی نشان دادهاند که به برند یا کسب و کار شما و محصولات و خدمات آن علاقه دارند.
{شبکه های اجتماعی
|}از طرفی، به کوکی کاربر و ذخیرهٔ اطلاعات و سابقهٔ او هم نیاز ندارد؛ چون بر اساس محتوای صفحه، تبلیغی مرتبط بهصورت هوشمند و خودکار نمایش داده میشود. با کمک آن، میتوانید محصول را به مشتریانی نشان دهید که به هر دلیلی آن را بررسی کردهاند، اما نخریدهاند. ریمارکتینگ از استراتژیهای مفید و موفق بازاریابی به شمار میرود و میتواند در بهبود اثرگذاری فعالیتهای بازارایابی دیجیتال و جذب مشتری مؤثر باشد.
مقالات تبلیغاتی محتوای جذاب و آموزندهای دارن که توی اونها به شکل زیرپوستی محصول یا خدماتی تبلیغ میشه. این نوع محتوا، ترکیبی از تبلیغ و مقالست که هم اطلاعات میده و هم به شکل نامحسوس مخاطب رو به سمت خرید هدایت میکنه. تبلیغات با اینفلوئنسرها یعنی پیدا کردن همون آدم جذاب و معروفی که میتونه برند شما رو به گوش همه برسونه! وقتی با اینفلوئنسرها همکاری میکنین، دارین از اعتبار و شبکه مخاطبای وفادارشون استفاده میکنین.
اگر از تصویر محصول استفاده نمیکنید، میتوانید تصویری از لوگوی خود قرار دهید. تبلیغات تلویزیونی مخاطبان وسیعی دارند (میلیونی و بیشتر) و تجربۀ تبلیغاتی چندحسی را برای بینندگان فراهم میکنند، کاری که تبلیغات چاپی و برخی تبلیغات دیجیتال نمیتوانند بهخوبی انجام دهند. تبلیغات دیجیتال حول هرگونه فعالیت تبلیغاتی آنلاین مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی (PPC)، تبلیغات رسانههای اجتماعی و… میچرخد. این شکل از تبلیغات ارزانتر و ردیابی آن آسانتر است؛ بنابراین بهشکل گستردهتری از بازاریابی تبدیل شده است. بدون دانستن مزایا و معایب تبلیغات، نمیتوان به پاسخ این سؤال که چرا باید تبلیغ کنیم؟ دست یافت. شناخت دقیق این جوانب به شما کمک میکند تا تصمیم آگاهانهتری در مورد استفاده از تبلیغات برای کسبوکار خود بگیرید.
یکی از فواید تبلیغات اینترنتی این است که تاثیر بسزایی بر تمامی مشتریان خواهید گذاشت. با استفاده از این روش، افراد بسیاری را از فعالیت های کسب و کار خود مطلع خواهید کرد. آیا مشتریان بالقوه از محصولات یا خدمات شما آگاهی دارند؟ اگر اینطور نیست، برای بیشتر شناخته شدن کسب و کار خود از مطالب این صفحه استفاده نمائید.
علاوه بر این، کسب و کارها با بهرهگیری از تبلیغات میتوانند برند متمایزی برای کسب و کار خود بسازند. طی کردن مراحل زیر در طراحی استراتژی کارآمد برای کمپینهای تبلیغاتی به کسب و کارها کمک میکند. به طور معمول، شبکههای اجتماعی نمایش تبلیغات را در مقایسه با محتوای طبیعی در اولویت قرار میدهند، چراکه تبلیغات برای آنها سود بیشتری به همراه دارد.
همچنین، برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی مناسبتی مانند نوروز و روز مادر و... این عناصر، بخشی کلیدی و مهم در برنامهریزی بازاریابی و تبلیغات به شمار میروند. همچنین به یاد داشته باشید که باید برنامه بازاریابی و تبلیغات خود را به شکل مستمر ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که بهترین استراتژیها را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کردهاید. اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، میتوانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفهای ما بهره ببرید.
مخاطبان باید درک کنند که چرا محصول یا خدمات شما بهترین گزینه برای آنها است. بنابراین پیام شما باید هوشمندانه و هدفمند باید نه صرفا جملات انگیزشی یا کلیشه ای. تصویر زیر نمونهای از تبلیغات کلیکی در موتور جستجوی گوگل را نشان میدهد. نتایج طبیعی جستجوی عبارت «دیجیتال مارکتینگ چیست» که بر اساس اصول سئو به صفحه اول نتایج جستجوها رسیدهاند، بعد از این نتیجه نمایش داده میشوند. به طور کلی، از مزایای تبلیغات برای کسب و کارها میتوان به موارد فهرست زیر اشاره کرد.
اگر با تبلیغات انبوه در زمان و مکان نامناسب سراغ افراد بروید، به بیراهه میروید! با این کار نهتنها باعث آزار مشتری میشود، بلکه به شخصیت برندتان هم آسیب میزنید. انیمیشن هیچ محدودیتی برای ایده های تبلیغاتی ما قائل نمیشود و این یعنی تبلیغات بدون حد و مرز. تبلیغات موثر ضمیمهای با خود دارند که میتوانند اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به موقع در اختیارشان قرار دهند.
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام